Saturday, August 14, 2010

muslimah sejati..yeah!!

 Kenapa wanita Islam wajib tutup aurat ?

Perintah dari Allah swt
Dia yang menciptakan kita, maka Dialah yang berhak mengatur segalanya. Janganlah kita terlalu banyak mempersoalkan perintah yang telah ditetapkanNya, meremehkannya dan membelakangi perintahNya. Setiap perkara yang ditegah ada hikmah disebaliknya.

Firman Allah swt :
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Al- Baqarah 286)






Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (Al-Ahzaab 59)






Setiap umat Rasulullah SAW, dijadikan untuk mengajak manusia ke jalan yang diredhaiNya, jalan yang membawa kebahagian dunia & akhirat. Kita ni umat sape???? Rasulullah kan??? So buatlah sperti yang d suruh… dose orang yang tau…tapi tak buat lebih besar dari orang yang tak tau dan tak buat…ade paham???






Perintah menutup aurat ini ditujukan kepada isteri-isteri Nabi, anak-anak perempuan serta perempuan-perempuan yang beriman sekalian supaya menutupnya. Sorang pon tak terkecuali. Apabile dikatakan tutup aurat, maka tutuplah sepenuhnye macam yg islam cakap...wanita??? macam yang kite tau la..seluruh anggota kecuali muke dan tapak tangan...jadi, buat si cantik, si comel, si cute ala-ala gamba myspace, simpan la kecunan anda tu untuk orang yang sepatut nye...

Ingatlah... Azab neraka tu dahsyat nak mampos…percayalah…….aku tak kate..Allah yang kate


So…sedarlah wahai kengkawan,


Setiap ape yang Allah suruh tu..mesti la ade kebaikan untuk kite sume…kan??? Kan???


Hidup ini adalah nikmat yang diberi pinjam buat sementara waktu, padaNya jua kita akan pulang, mati itu bila-bila masa, jangan ditangguhi untuk balik bertaubat padaNya. laranganNya itu ada kebaikannya, supaya tidak mudah diganggu, menjaga kehormatan wanita itu sendiri, ia juga dapat memelihara diri dari terjebak dosa-dosa yang lain. Dia Maha mengetahui apa keperluan makhluk yang diciptaNya, yakinlah padaNya.

No comments:

Post a Comment