Saturday, August 14, 2010

wangi nyee..

Wangian sehingga Menggoda.



Wanita zaman sekarang jadikan minyak wangi ni satu kebiasaan. kalau diikutkan ini lah salah satu punce  wanita kena ngorat la, rabe la, rogol la, bile dah kene salah kan si lelaki.. bukan la nak membela kaum yang satu ni. Tapi dah memang lumrah manusia lebih suke menyalahkan orang lain…btol tak??? Rasulullah saw sangat berkeras memperingatkan masalah macam ni.

Baginda bersabda :

Perempuan manapun yang menggunakan wangian kemudian melewati suatu kaum agar mereka mencium wanginya maka dia seorang penzina. (Hr Ahmad)



Ya Allah, takut nya.. Nak ke kite digelar penzina walaupon kita tak buat pon bende tu?? Semua yang dilarang itu ada hikmahnya. Itu keluar jalan-jalan..sehingga ada wanita yang hendak keluar ke masjid dengan memakai wangian pon dilarang.



Sabda Nabi saw : Perempuan manapun yang memakai wangian kemudian keluar ke masjid, dengan tujuan agar wangiannya tercium orang lain maka shalatnya tidak diterima sehingga ia mandi sebagaimana mandi jinabah. (Hr Ahmad)



Syariat islam memberikan batasan, wangian yang dibolehkan ialah wangian yang sekadar menghilangkan bau badan dan tidak ke sampai tahap menggoda laki-laki. Sentiasa berjaga-jagalah.



nowadays..(huh) majoriti nye pompuankalau nak bejalan, kenduri, pergi kerje, dan whereever lah...fuh..make-up...putih nye kalah kertas A4, macam mayat pon ade . Nam make-up jugak???
Boleh, make-up la ikot Islam...islam suruh kite make-up untuk suami kite. Bukan senang-senang je untuk orang lain... Ye la, aku student lagi... pandai-pandai je....kalau tak nak dengar aku, tanye lah sape-sape yang kome nak....tapi jangan lah tanye Angelina Jolie, mesti la die kasi pinjam alat make-up dye...ye tak???


 Sama-samalah kita berusaha untuk memelihara diri dari segala perkara yang dilarangNya, janganlah berputus asa dalam melaksanakan suruhannya. ok????

No comments:

Post a Comment